لينك دانلود

دانشکده تربیت بدنی وعلوم ورزشی

 

پايان‌نامـه جهت دريافت درجه کارشناسي ارشد رشته تربيت بدني و علوم ورزشي گرايش رفتار حرکتی

 

عنوان پايان نامـه

تاثیر بازخورد اسنادی بر اکتساب و یـادداری مـهارت پرتاب دارت

 

استاد راهنما:

احسان زارعیـان

 

استاد مشاور:

زهرا سلمان

 

استاد داور:

زهرا پورآقایی

 

پژوهشگر:

………………………..

چکیده

هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر بازخورد اسنادی بر اکتساب و یـادداری مـهارت پرتاب دارت بود. دانلود کتاب روانشناسی عمومی نوشته وین ویتن ترجمه و تلخیص یحیی سید محمد این تحقیق از نوع نیمـه تجربی بود کـه در آن از 58 نفر آزمودنی پسر و درون دامنـه سنی 25-20 سال کـه به طور داوطلبانـه شرکت کرده بودند،استفاده شد. دانلود کتاب روانشناسی عمومی نوشته وین ویتن ترجمه و تلخیص یحیی سید محمد درون روش تحقیق حاضر ابتدا با توجه بـه نتایج پیش آزمون افراد درون سه گروه مطلوب، دانلود کتاب روانشناسی عمومی نوشته وین ویتن ترجمه و تلخیص یحیی سید محمد نامطلوب و کنترل تقسیم شدند. افراد درون حین اجرای مـهارت پرتاب دارت خود بازخورد دریـافت د. گروه مطلوب، بازخورد اسنادی کارکردی صوتی؛ گروه نامطلوب، بازخورد اسنادی غیر کارکردی صوتی دریـافت د. گروه کنترل بازخوردی دریـافت ند. نمرات اجرای همـه افراد درون طی روزهای تمرینی ثبت شد. و در پایـان با فاصله 48 ساعته از آن‌ها آزمون یـادداری گرفته و نتایج آن نیز ثبت شد. داده‌های جمع آوری شده با استفاده از آمار توصیفی و آزمون آماری آنالیز واریـانس با اندازه گیری مکرر تحلیل شد. نتایج نشان داد کـه بازخورد اسنادی کارکردی بر اکتساب ان و پسران، و یـادداری پسران تاثیر مثبت و یر یـادداری ان بی تاثیر است. بازخورد اسنادی غیر کارکردی بر اکتساب ان و پسران، و یـادداری پسران تاثیر منفی و بر یـادداری ان بی تاثیر است. این نتایج نشان داد کـه بازخورد‌های اسنادی اکتساب و یـادداری مـهارت را دچار تغییرات قابل توجه و معناداری کرد و به وضوح باعث پیشرفت و افت اجرا گردید. پیشنـهاد مـی‌شود اثر اسنادها بر روی مـهارت‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

واژه‌های کلیدی: دانلود کتاب روانشناسی عمومی نوشته وین ویتن ترجمه و تلخیص یحیی سید محمد روانشناسی ورزش، ابعاد اسنادی، بازخورد، اجرا، یـادگیری

                                                                        فهرست

     صفحه                                                                                                                                      عنوان

1-1.مقدمـه. 2

1-2.بیـان مسأله. 3

1-3.اهمـیت و ضرورت پژوهش…. 7

1-4.اه پژوهش…. 8

1-4-1.هدف کلی.. 8

1-4-2.اه فرعی.. 8

1-4-3.فرضیـه‌های پژوهش…. 8

1-4-3-1.فرضیـه کلی.. 8

1-4-3-2.فرضیـه‌های جزئی.. 8

1-5.پیش فرض‌های تحقیق.. 9

1-6.قلمرو تحقیق.. 9

1-7.محدودیت‌های تحقیق.. 9

1-8.تعریف نظری و عملی مفاهیم. 9

1-8-1.تعاریف نظری.. 9

1-8-1-1.ابعاد اسنادی.. 9

1-8-1-2.اسنادهای کارکردی یـا مطلوب… 10

1-8-1-3.اسنادهای غیر کارکردی یـا نامطلوب… 10

1-8-1-4.بازخورد اسنادی.. 10

1-8-2.تعاریف عملی.. 10

1-8-2-1.ابعاد اسنادی.. 10

1-8-2-2.اسنادهای کارکردی یـا مطلوب… 10

1-8-2-3.اسنادهای غیر کارکردی یـا نامطلوب… 10

1-8-2-4.بازخورد اسنادی.. 11

2-1.مقدمـه. 13

2-2.یـادگیری.. 13

2-2-1.تعاريف يادگيري.. 14

2-2-2.نظریـه‌های یـادگیری.. 15

2-2-3.حیطه‌های یـادگیری.. 16

2-2-3-1.حیطه شناختی.. 16

2-2-3-2.حیطه عاطفی.. 17

2-2-3-3.حیطه حرکتی.. 17

2-2-4.یـادگیری حرکتی.. 18

2-2-4-1.مراحل یـادگیری حرکتی.. 19

2-2-4-2.مدل فیتز و پوسنر. 19

2-2-4-3.مدل دو مرحله ای جنتایل.. 20

2-3.اسناد چیست؟. 21

2-3-1.زمـینـه تاریخی و دیدگاه‌های کلاسیک… 22

2-3-2.تحلیل عامـیانـه هیدر، درون مورد عمل.. 22

2-3-3.نظریـه ی استنباط‌های متناظر. 23

2-3-4.اصل تغییر همگام. 24

2-3-5.اسنادهای پیشرفت وینر. 25

2-4.عناصر و ابعاد اسنادی.. 27

2-4-1.الف) بعد منبع. 27

2-4-2.ب) بعد ثبات… 28

2-4-3.ج) بعد کنترل. 28

2-4-4.د) بعد کلیت… 29

2-4-5.ه)بعد عمومـیت… 29

2-5.اسنادها درون ورزش… 29

2-6.سبک اسنادی.. 32

2-8.فرهنگ و اسناد. 34

2-9.خوش بینی راهبردی و بدبینی دفاعی.. 35

2-10.واکنش‌های عاطفی مربی.. 35

2-11.اسنادها و تفاوت‌های فردی.. 36

2-11-1.تفاوت‌های .. 36

2-11-2.تفاوت‌های سنی.. 36

2-12.پیـامدهای اسنادها 37

2-12-1.اسنادها و انتظارات… 37

2-12-2.اسنادها و واکنش‌های هیجانی.. 38

2-13.اسنادها و سلامت عمومـی.. 39

2-16.بازخورد. 40

بازخورد بیرونی چگونـه عمل مـی‌کند؟. 40

2-16-1.چگونگی استفاده از خبرهای بازخورد درون یـادگیری.. 40

2-16-1.بازخورد اسنادی.. 41

2-16-2.بازخورد مربی و رفتار پیشرفت… 47

2-16-3.تغییر درون اسنادها 41

2-16-4.بازخورد و بازآموزی اسنادی.. 42

2-16-5.نقش مربی.. 45

2-17.اسنادهای کارکردی و غیر کارکردی.. 47

2-18.مروری بر پیشینـه تحقیق.. 48

2-18-1.تحقیقات داخلی.. 48

2-18-2.تحقیقات خارجی.. 50

2-19: نتیجه گیری.. 56

3-1.مقدمـه. 58

3-2.روش و طرح تحقیق.. 58

3-3.جامعه آماری.. 58

3-4.نمونـه آماری.. 59

3-5.متغیرهای تحقیق.. 59

3-5-.1متغیر مستقل.. 59

3-5-2.متغیر وابسته. 59

3-5-3.متغیر کنترل. 59

3-5-4.متغیرهای مداخله گر. 59

3-6.ابزار و روش جمع آوری اطلاعات… 60

3-6-1.نحوه ی اجرا 60

3-6-2.نحوه ی بازخورد دهی.. 61

3-7.روش‌های آماری.. 62

4-1 مقدمـه. 64

4ـ2 توصیف داده‌های خام. 65

4ـ3 آمار استنباطی نمونۀ آماری.. 65

4ـ3ـ2 تحلیل دادهها و مقایسة مـیانگین آنـها 65

4ـ3ـ3 آزمون فرضیـه‌ها 65

5-1. مقدمـه. 77

5-2. خلاصه ی تحقیق.. 77

5-2-1. نتایج حاصل از این پژوهش بـه شرح زیر است… 78

5-2-2. اثر بازخورد اسنادی کارکردی.. 79

5-2-3. اثر بازخورد اسنادی غیر کارکردی.. 79

ت و اسنادها 84

نتیجه گیری.. 87

پیشنـهادات… 86

پیشنـهادات آموزشی.. 86

پیشنـهادات پژوهشی.. 86

منابع. 88

فهرست جداول

جدول1ـ4: ویژگیـهای عمومـی‌آزمودنی‌ها 64

جدول 2ـ4: توصیف داده‌های خام. 65

جدول 3ـ4: آزمون اثرات بین گروهی(در اکتساب پسران) 66

جدول 4ـ4: مقایسه دوگانـه(در اکتساب پسران) 66

جدول6ـ4: مقایسه دوگانـه (در یـادداری پسران) 69

جدول7ـ4: مقایسه دوگانـه (در یـادداری پسران) 70

جدول8ـ4: مقایسه دوگانـه (در اکتساب ان) 71

جدول9ـ4: مقایسه دوگانـه (در اکتساب ان) 73

جدول10ـ4: مقایسه دوگانـه (در یـادداری ان) 74

جدول11ـ4: مقایسه دوگانـه (در یـادداری ان) 75

                                                                 فهرست شکل‌ها

شکل2-1، مدل هیدر درون مورد اسناد(تقی پور، 1378) 23

شکل2-2، مدل استنباط متناظر اسنادهای جونز و دیویس(تقی پور، 1378) 24

شکل2-3،مدل فرایند اسنادی کلی و مـیکلا 1980. 25

شکل2-4، زنجیزه ی بازخورد اسنادی، مبتنی بر الگوی درماندگی آموخته شده(خداوردی، 1383)……………………..25

شکل2-5، زنجیره ی بازخورد اسنادی، مبتنی بر نظریـه ی اسنادی وینر(گرنیگون و دلویی،2003) 44

نمودار1-4.نمودار خطی روند تغییرات اکتساب پسران. 67

نمودار2-4.نمودار خطی روند اکتساب پسران. 67

نمودار 3-4. نمودار خطی روند اکتساب ان. 72

نمودار4-4. نمودار روند اکتساب ان. 72

 

فصل اول

 

طرح تحقیق

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بشر پیوسته از آغاز حیـات خود که تا پایـان زندگی با یـادگیری سر و کار دارد بـه عبارت دیگر یـادگیری مورد توجه عموم است. از نوزاد انسان گرفته که تا معلم و استاد و دانشجو همـه بـه نوعی با یـادگیری سر و کار دارند. حتی درون بعضی موارد حیوانات نیز از طریق یـادگیری رفتار خود را شکل مـی‌دهند. بنابراین زندگی هر موجود زنده بـه ویژه انسان بـه عمل یـادگیری بستگی دارد. زیرا به منظور هر لحظه ای از زندگی رفتار خاص لازم هست که بدون آن پیشرفت ادامـه حیـات ممکن نخواهد بود و انسان  این رفتار را یـا حتما یـاد بگیرد و یـا رفتار پیشین خود را تغییر دهد( باقر زاده و همکاران،1376).

یـادگیری موجود زنده را قادر مـی‌سازد که تا خود را با جنبه‌های مشخصی از محیط سازگار کند. این یـادگیری به منظور انسان درون مقایسه با سایر موجودات حیـاتی تر است. فرض کنید اگر ما فقط توانایی موروثی موجود درون زمان تولدمان را داشتیم زندگی ما چه شکلی داشت. انسان بدون توانایی حرف زدن، نوشتن، خواندن و مـهم تر از آنـها انجام مـهارت‌های حرکتی پیچیده کـه در ورزش و موسیقی و صنعت دیده مـی‌شود، موجود نسبتا ساده ای خواهد بود. بـه نظر مـی‌رسد کـه یـادگیری تقریبا بـه صورت مداوم انجام مـی‌شود. هر کاری امروز انجام مـی‌دهید دانش یـا قابلیتی ایجاد مـی‌کند کـه آنچه را فردا یـا بعد ازآن انجام مـی‌دهید ، تحت تاثیر قرار مـی‌دهد (باقر زاده و همکاران،1376).

این واقعیت کـه ما قادر بهب دانش و مـهارت جدید هستیم، باعث علاقه مندی شدید بـه روش‌های یـادگیری، متغیر‌های مـهم تعیین کننده درون چگونگی بهره مندی از تجربه و تمرین و برنامـه‌های آموزشی شده هست (اشمـیت و لی[1]، 1387).

یکی از مـهم ترین عوامل موثر بر یـادگیری، بازخورد هست که نقش بسیـار مـهمـی‌را درون اکتساب و کنترل حرکتی ورزشی ایفا مـی‌کند. مطالعات علمـی‌نشان داده هست که بعد ازتمرین، بازخورد مـهم ترین عاملی هست که نحوه اجرای مـهارت‌ها ویـادگیری را کنترل مـی‌کند (اشمـیت،1376). بدون شک یکی از مـهم ترین فرایندهای یـادگیری، استفاده از بازخورد درون تمرین مـهارت‌های حرکتی هست که یکی از قوی ترین متغییر‌هایی هست که یـادگیری مـهارت‌های حرکتی را تحت تاثیر قرار مـی‌دهد. درون واقع بازخورد، اطلاعاتی درباره تفاوت بین اجرای فرد و حالت ایده ال هست که این اطلاعات مـی‌تواند هم از طریق دستگاه‌های درونی فرد و هم از یک منبع خارجی تامـین شود (مگیل[2]، 1380).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتری، محمدرضا. 1384.”بررسی بازخورد آنی، خلاصه و دامنـه ای بر عملکرد و یـادگیری مـهارت حرکتی”. پایـان نامـه کارشناسی ارشد. دانشگاه ارومـیه.

اشمـیت، ریچارد،1376،یـادگیری حرکتی و اجرا از اصول که تا تمرین ، ترجمـه مـهدی نمازی زاده و محمد کاظم واعظ ، چاپ اول ، تهران ، اتشارات سمت.

اشمـیت، ریچارد. 1376. “عملکرد و یـادگیری حرکتی “. ترجمـه حسن خلجی و مـهدی سهرابی. انتشارات دانشگاه اراک. چاپ اول.

اشمـیت، ریچارد و لی ، تیموتی(1387)، یـادگیری و کنترل حرکتی . ترجمـه رسول حمایت طلب و عبدالله قاسمـی، انتشارات علم و حرکت، چاپ اول.

اشمـیت ریچارد، لی تیموثی، 1387،”کنترل و یـادگیری حرکتی با تاکید رفتاری”، ترجمـه احمد فرخی،عباس بهرام ، حسن خلجی،  انتشارات نرسی.

باقر زاده فضل اله، شیخ محمود، شـهبازی مـهدی، طهماسبی شـهزاد،  1376، “یـادگیری و کنترل حرکتی: نظریـه‌ها و مفاهیم “، بامداد کتاب، ص 138 تا139.

حاتمـی، فرزانـه، 1383، “تاثیر سطح مـهارت الگو بر عملکرد و یـادگیری درون سرویس ساده والیبال”، پایـان نامـه کارشناسی ارشد ، دانشگاه شـهید بهشتی.

خداوردی، علی اصغر. (1383). “بررسی و مقایسه اسنادهای علی درون دانشجویـان و پسر ورزشکار از موفقیت و شکست “. پایـان نامـه کارشناسی ارشد . دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی . دانشگاه تهران.

دیز،‌هالسی. 1363. ” روان شناسی یـادگیری”. ترجمـه محمد تقی براهنی، نشر رضا، چاپ دوم.

ذبیحی حصاری، نرجس خاتون. (1384). ” رابطه باورهای هوشی با باورهای خودکارآمدی دانش آموزان پیش دانشگاهی شـهر مشـهد”. پایـان نامـه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه تهران.

راتوس، اسپنسرا ، 1375، “روان شناسی عمومـی”، ترجمـه حمزه گنجی، نشر ویرایش، چاپ دوم،ص 279.

رحمانی نیـا، فرهاد. “مبانی و کاربرد یـادگیری حرکتی”. انتشارات بامداد کتاب، چاپ اول(1382).

رحیمـی، ع. نوری، احسانی، م. رحیمـی، ق. (1384). “مقایسه عزت نفس و مرکز کنترل دانش آموزان شرکت کننده و غیر شرکت کننده درون برنامـه‌های اوقات فراغت کانون‌های ورزشی”. کتاب چکیده ی مقالات ششمـین همایش ملی تربیت بدنی و علوم ورزشی. دانشگاه اصفهان.

ریتال، اتکینسون و همکاران.1377. “زمـینـه روان شناسی”. گروه مترجمان چاپ اول، انتشارات رشد

زرتشتیـان، ش. بهاری، ف. (1383). “رابطه بین ویژگی‌های شخصیتی و منبع کنترل با سلامت عمومـی‌دانشجویـان پنجمـین المپیـاد ورزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی”. کتاب چکیده ی مقالات ششمـین همایش ملی تربیت بدنی و علوم ورزشی. دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه اصفهان.

ساعی، م، 1383،” مقایسه دو روش آموزش فیلم ویدئویی و مدل زنده بر یـادگیری مـهارت چرخ و فلک”، پایـان نامـه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامـی‌خوراسگان.

سیف علی اکبر، 1377، “روان شناسی پرورشی(روان شناسی یـادگیری و آموزش)”، ،اتشارات آگاه، ص 99 که تا 101.

شبانی محمد، طبائی جعفر،1376، “مجموعه دروس تخصصی تربیت بدنی ویزه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد”، انتشارات تکامل،ص 92-96.

طهماسبی بروجنی، شـهرزاد. “بررسی انتقال دوطرفه درون سرویس کوتاه بدمـینتون از دست برتر بـه دست غیر برتر و بالعکس”.

گیل ، دایـان. (1383). ” مبانی روانی – اجتماعی تربیت بدنی . برگرفته از کتاب پویـایی‌های روان شناسی ورزش و تمرین” . ترجمـه بهرام، عباس. شفیع زاده محسن. دانشگاه تربیت معلم تهران.

محمدزاده، حسن. (1382). “تاثیر شکست (درماندگی) بر عملکرد یـادگیری مـهارت حرکتی دانشجویـان تربیت بدنی دانشگاه ارومـیه”. رساله به منظور دریـافت دکتری. دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی. دانشگاه تهران.

محمد زاده، حسن. (1384). ” بررسی سبک‌های اسنادی دانشجویـان ورزشکار و غیر ورزشکار درون موفقیت و شکست درون تکالیف شناختی”. نشریـه علمـی‌پژوهشی المپیک. سال سیزدهم. شماره یک.

مگیل ، ریچارد ای1380 ، یـادگیری حرکتی (مفاهیم و کاربردها)، ترجمـه محمد کاظم واعظ و معصومـه شجاعی، چا پ اول ، تهران ، انتشارات حنانـه.

مگیل ریچارد، 1383،” یـادگیری حرکتی مفاهیم و کاربردها”،ترجمـه محمد کاظم واعظ و معصومـه شجاعی، چاپ سوم انتشارات حنانـه

ویتن، وین. (1383). ” روانشناسی عمومـی”. ترجمـه و تلخیص سید محمدی، یحیی. نشر روان. تهران.

  یوسفی، بهرام. شیخ، محمود.(1381). “بررسی و مقایسه اثر سه برنامـه هدف چینی بازآموزی اسنادی و ترکیبی بر مـیزان عزت نفس احساس  خودسودمندی سبک اسنادی و انگیزه توفیق گرایی دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شـهر کرمانشاه”. نشریـه 8 علمـی‌پژوهشی حرکت. شماره سیزدهم.

Bridges. K. Robert (2001). “Using attributional styl to predict academic performance: how does it compare to traditional metods?” Journal of personality and indivddual differences vol. 31. P. 723-730

Carter. Jennifer Elaine (1998).”Explaining sport performance effects of ability versuse effort attributions for success and failure”. A Dissertation for the Degree of Doctor of philosophy. Submitted to the Graduate school of He University of noterdame.Department of the psychology.

Coffe. Pete, Rees. Tim. (2007). “Main and interactive effedts of controllability and generalizability attribution upon self- efficacy”. Journal of Psychology of sport and exercise. ARTICLE IN PRESS

Coffee, p. Rees, N (2011).” when the chips are down: effects of attributional feedback on self-efficacy and task performance following initial and repeated failure”. Journal of sports sciences, 29(3): 235-245

Gernigon. Christophe, Delloy. Jean- Baptiste (2003). “Self- efficacy, causal attribution, and track athletic performance follfwing unexpected success or failure among elite sprinters”. The Sport Psychologist. Vol. 17. P. 55-76

Gordon. Randall A (2008).” Attributional style and athletic performance: Strategic optimism and defensive pessimism”. Psychology of sport and exercise. Vol. 9.P.336-350.

Graham. Thomas R, Kowalski. Kent C, Crocker. Peter R.E (2002).” The contributions of goal characteristics and causal attributions to emotional experience in youth sport participants”. Psychology of sport and exercise. Vol. 3. P. 273-291

Hirschy. Angela J, Morrris. Joseph R (2002). “Individual differences in attributional style: the relational influence of self- efficacy, self- steem, and role identity. Personality and individual difference. Vol 32 p 183-196

Lyden. Julie Anne (1998). “Anchoring through attributional feedback: the influence on self- efficacy and performance: A Dissertation for the degree of doctor of Philosophy. The University of Memphis.

Le Foll. David, Rascle. Oliver, Higgins. N.C (2008).”Attributional feedback- induced changes in functional and dysfunctional attributions, expectations of success, hopefulness, and short- term persistence in a novel sport”. Psychology of sport and exercise. Vol. 9. P. 77-101.

Mc Auley. Edward (1991). “Efficacy, attributional, and affective responses to exercise participation”. Journal of sport & exercise psychology. Vol. 13. P. 382-393

Magill, rA (1993).Modeling and verbal feedback influence on motor skill learning. Journal of sport Psychology, 24,358-369

Mitchal S. Robin (2001). “Perception of elite female athletes’ regading success attributions and the role of paernal influence on talent development”. A Dissertation for the Degree doctor of philosophy. The University of Connecticut.

Orbach. I, Singer. R.N, Murphey. M (1997). “Changing attributions with an attribution training technique related to basketball dribbling”. Sport psychologist. CABI Abestract.

Peggy H. Pei-husan, Schallert. Diane L (2008).”Implicatons from self- efficacy and attribution theories for an understanding of undergraduates” motivation in a foreign language course.

Proudfoot. Judith G, Corr. Phiip J, Guest. David E, Dunn. Graham (2009) “Cognitive- behavioural training to change attributional style improves employee well- being, job satisfaction, poroductivity, and turnover”. Personality and individual Differrence. Vol. 46. P. 147-153.

Relich. Joseph D Debus. Ray L, Walker. Richard (1986). “THE Mediating role of attribution and self- efficacy variable for treatment effects on achievement utcomes”. Contemporary Educational Psychology. vol. 11. P. 195-216

Rudisill. Maey E (1989). “Influence of perceived competence and causal dimension orientation on expectationsT persistence and performance during perceived failure”. Research Quarterly for Exercise and Sport. Vol. 60. N. 2, P. 166-175.

Schunk. Dale H, Pajares. Frank (2002). THE development of academic self- efficacy “. The development of Acheivement Motivation. By academic press.

Sis, A.Antoniou, P.Papaioannou, A &Laparidis, K. (2005).Effects of multimedia computer-Assisted instruction (MCAI) on academic achievement in physical education of Greek primary students. Interactive Educational Multimedia, 10, 61 –77.

Sean B. Haggerty (1991). “Effects of attributional style and negative feedback on causal attributions, affect, and athletic performance”. A dissertation for the degree of doctor of philosophy. Hofstra University

 

 

 

 

 

 

 

Abstract

The aim of this study was to investigate the effect of feedback on the acquisition and retention of skills, documents were throwing darts. This quasi-experimental, in which 58 male and female subjects aged 25-20 years participated voluntarily, were used. In the present study the subjects into three groups according to the pre-test results are favorable, unfavorable and control groups. People skills when playing darts. Received your feedback. Good control, audio feedback functional documents; Group undesirable, receive audio feedback is non-functional documents. The control group received no feedback. Scores of all subjects were recorded during the training days. And at the end of their 48-hour interval retention test and the results were recorded. Collected data using descriptive statistics and ANOVA with repeated measures was analyzed. Results show that the feedback documents for boys and girls working on acquisition and retention of positive affect boys and girls Meier retention are ineffective. Feedback on acquisition documents nonfunctional girls and boys, and boys have a negative impact on the retention of girls retention is ineffective. These results indicate that documentation feedback for skill acquisition and retention of a substantial and significant changes have been implemented and are clearly making progress and decline. It is proposed to consider the impact of documents on various skills.

Keywords: sports psychology, attributions, feedback, performance, learning

 

 

[1]. Schmidt and Lee

[2] . Magill




[تاثیر بازخورد اسنادی بر اکتساب و یـادداری مـهارت پرتاب دارت ... دانلود کتاب روانشناسی عمومی نوشته وین ویتن ترجمه و تلخیص یحیی سید محمد]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Wed, 29 Aug 2018 07:50:00 +0000